Monday, July 02, 2007

Επεξήγηση

Αυτό εδώ το άρθρο των Νέων εξηγεί επακριβώς το γιατί δεν πρέπει να τα παρατήσουμε.

Ψάχνουν στις στάχτες για ίχνη από ελάφια

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Χρήστος Μανωλάς

Φωτογραφία
Ελάφια της Πάρνηθας. Πόσα κατάφεραν να ξεφύγουν από τις φλόγες είναι το μεγάλο ερωτηματικό που απασχολεί τους ειδικούς. Ο βασικός βιότοπος στον οποίο περνούν το καλοκαίρι τους καταστράφηκε.

«ΕΙΤΕ ΤΑ ελάφια κατέβηκαν χαμηλότερα προς Θρακομακεδόνες, Τατόι, Βαρυμπόμπη, είτε κινήθηκαν βόρεια του εθνικού δρυμού προς τη Βοιωτία. Όπως και να έχει, ακόμα δεν γνωρίζουμε τον αριθμό των ελαφιών που έχασαν την ζωή τους στην καταστροφή της Πάρνηθας», λέει στα ΝΕΑ ο κ. Παναγιώτης Λατσούδης, υπεύθυνος προγράμματος προστασίας ελαφιών του WWF Ελλάς.

Συμπληρώνει ότι «ακόμα και αν υιοθετήσουμε το θετικό σενάριο που θέλει τα περισσότερα από τα 400 έως 500 ελάφια της Πάρνηθας να κατάφεραν να ξεφύγουν από τις φλόγες, το μεγάλο ερωτηματικό είναι η επόμενη ημέρα. Ο βασικός βιότοπος στον οποίο περνούν το καλοκαίρι τους καταστράφηκε. Ό,τι έχει απομείνει από πράσινο επαρκεί για την επιβίωση τόσων ελαφιών; Υπάρχει αρκετή τροφή; Εάν ξαφνικά εμφανιστούν τα ελάφια σε περιοχές με σπίτια τι θα γίνει; Ζητήματα που θα μας απασχολήσουν τις επόμενες ημέρες».

Όπως αναφέρει ο κ. Λατσούδης, «ήδη το δασαρχείο έχει ρίξει τροφή για τα ελάφια στον χώρο του εκτροφείου που λειτουργούσε εντός του εθνικού δρυμού και το οποίο δεν καταστράφηκε ολοσχερώς. Επίσης, έχει υπάρξει ήδη επαφή με επιστημονική επιτροπή από το εξωτερικό, τα μέλη της οποίας έχουν την τεχνογνωσία για την αντιμετώπιση παρόμοιων καταστάσεων. Οι επιστήμονες αυτοί αναμένονται ίσως και σήμερα».

Αξίζει να σημειωθεί ότι έως και την περασμένη Πέμπτη πραγματοποιούνταν καταγραφή των κόκκινων ελαφιών της Πάρνηθας, από εθελοντές της περιβαλλοντικής οργάνωσης WWF.

«Το πανέμορφο αυτό θηλαστικό το συναντούσε κανείς σε όλη την έκταση του δρυμού», αναφέρει ο κ. Λατσούδης. «Τον χειμώνα κατέβαινε σε περιοχές με μικρότερο υψόμετρο για αναζήτηση τροφής. Το φθινόπωρο, που είναι και η περίοδος αναπαραγωγής του, οι φωνές των ενήλικων αρσενικών που καλούν τα θηλυκά ακούγονταν σε όλο το βουνό».

Μάλιστα, είχαν διατυπωθεί θεωρίες σύμφωνα με τις οποίες ο αριθμός του πληθυσμού των ελαφιών (400 έως 500 άτομα) ήταν υπερδιπλάσιος από εκείνον που θεωρητικά μπορούσε να φιλοξενήσει ο δρυμός.

36 Comments:

Blogger Manos said...

Pan καλημέρα...
Πιστεύω σε αυτή τη φάση το σημαντικότερο είναι η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση άρα η συμμετοχή και η διασύνδεση επιβάλλεται. Δυστυχώς τα μνημό-συνα δεν είναι απολετεσματικά, η έγνοια όπως λές οδηγεί στην πράξη. Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε;

12:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

Γεια σου!
Φαντάζομαι πως το έχεις διαβάσει αυτό.
http://biostore-aloa.blogspot.com/2007/06/blog-post_29.html
Λίγο μεγάλο αλλά πολύ ενδιαφέρον. Όπως και τα σχόλιά του.
Μια θερμή παράκληση. Μην χρησιμοποιείς τέτοια χρώματα για τα γράμματα. Απλά κάνεις το ενδιαφέρον blog σου δυσανάγνωστο! Αν θες να τονίσεις κάτι, κάν' το στον τίτλο και όχι σε όλο το κείμενο!
Αυτά!
Μαρία***

12:58 PM  
Blogger cindaki said...

Δε θα σταματήσω να το φωνάζω: ΕΙΜΑΣΤΕ ΖΩΑ!

1:03 PM  
Blogger Pan said...

manos: Καλησπέρα. Δεν τίθεται θέμα μνημόσυνου, κάθε άλλο. Αντίθετα, όλο αυτό έγινε για να μην βυθιστούν και πάλι οι "αρμόδιοι" στην νιρβάνα τους. Πιστεύω ότι αυτή την στιγμή το καλύτερο που μπορεί να γίνει είναι αύριο το πρωί να ξεκινήσουν τα τηλεφωνήματα στο δασαρχείο. Τα τηλέφωνα είναι στην πρώτη δημοσίευση που αφορά στο θέμα. Θα πρέπει να ζητούνται πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση της τροφής και του νερού ΕΠΙΣΗΜΑ. Επίσης, να ρωτάτε σχετικά με τον πληθυσμό των ζώων. Μπορεί να μην πρόλαβαν ακόμη να τα καταμετρήσουν, αλλά θα πρέπει να κινηθούν γρήγορα.
Τέλος, όσοι ενδιαφέρονται, μπορούν να δηλώσουν εθελοντική συμμετοχή.

1:07 PM  
Blogger Pan said...

Μαρία: Όχι, δεν πρόλαβα ακόμη να το διαβάσω. Θα προσπαθήσω αργότερα.
Κι'εγώ νόμιζα ότι τα διαφορετικά χρώματα σπάζουν την μονοτονία! Καλώς! Θα μεγεθύνω κάπως τις δημοσιεύσεις και στην συνέχεια θα χρησιμοποιώ το κανονικό χρώμα.

1:09 PM  
Blogger Pan said...

sofi_k: Δυστυχώς δεν είμαστε ζώα. Είμαστε αρρώστια στον πλανήτη.

1:10 PM  
Blogger Manos said...

PAN
συμφωνώ απόλυτα πρέπει όμως να είμαστε λίγο προσεκτικοί και διακριτικοί ώστε η βοήθεια μας να έχει αντίκρυσμα. Οσον αφορά το Δασαρχείο υπεύθυνοι άνθρωποι που ξέρουν με διαβεβαίωσαν ότι ξέρει τι κάνει γιατί έχει εμπειρία. Είμαι μέσα σε κάθε πρωτοβουλία που αφορά προσωπική εργασία (δυστυχώς μόνο Σαβατοκύριακα) ΄αλλά και προώθηση. Προτείνω μια που το ανέλαβες να κάνεις μια επαφή με τις "υπηρεσίες" και να μας ενημερώσεις
Σ' ευχαριστώ για την παραπομπή

2:34 PM  
Blogger Manos said...

Εάν κάνεις την επαφή ρώτησε εάν χρειάζονται εκτός της εθελοντικής παρουσίας μας και υλική βοήθεια να συνδράμουμε

2:36 PM  
Blogger Pan said...

manos: Δεν είμαι μόνο εγώ σε ατή την υπόθεση! Στο μπλόγκ του Shades φαίνεται ξεκάθαρα η πορεία της προσπάθειας επικοινωνίας με το δασαρχείο.

Δεν αμφισβητώ καθόλου την εμπειρία των ανθρώπων του Δασαρχείου. Μου προκαλεί απορία το γεγονός ότι παρά τον καταιγισμό, κυριολεκτικά, τηλεφωνημάτων δεν υπήρξε κανενός είδους ανακοίνωση η οποία να ενημερώνει επίσημα για ό,τι συμβαίνει στο βουνό αυτή την στιγμή.

Συνεπεία αυτού είναι να βασιζόμαστε κυρίως στους ανθρώπους που κατοικούν κοντά στο βουνό για ενημέρωση.

2:41 PM  
Blogger elafini said...

διαβάστε λίγο την πορεία των post και στο εδώ blog, στου shades και στο δικό μου και θα δείτε μια λογική αλληλουχία γεγονότων σχετικά με το τι έγινε και τι όχι, όπως και το τι μπορούμε να κάνουμε αν χρειαστεί...τα μνημόσυνα και οι διαμάχες δεν μας αφορούν...

(συγνώμη για την παρεμβολή pan)

2:47 PM  
Blogger Pan said...

ελαφίνι: Δεν τίθεται θέμα παρεμβολής.

2:54 PM  
Blogger Shades said...

Σε λίγο θα έχω τηλεφωνική επικοινωνία με την κυρία Γανωτή της ΑΝΙΜΑ.
Σκοπός μας είναι να ενημερώνουμε για κάθε κίνηση από όποια πλευρά κι αν γίνετε.
Έχω ακούσει από φιλόζωους ότι το δασαρχείο έχει προσπαθήσει πολύ.. μπορεί να μην ήταν και ιδιαιτέρα ευγενικοί αλλά πιστεύω ότι άλλα πράγματα έχουν περισσότερη σημασία τώρα.
Σκοπός μου δεν ήταν να τα βάλω με δασαρχεία.. αλλά να ενημερωθώ.
Θα ήθελα να είχα επίσημη ενημέρωση πιστεύω όμως ότι οι ώρες είναι ακόμα δύσκολες.. υπάρχουν ακόμα αναζωπυρώσεις.

3:10 PM  
Blogger Manos said...

Μέσα σε κάθε κίνηση. είτε εθελοντική είτε ενημερωτική. Ισως έως το βράδυ να έχω νεότερα. Προσπαθώ να κάνω επαφή με μέλος ξένης αποστολής που έρχεται στην Ελλάδα ειδικά για τα ελάφια και την μεταπυρική προστασία του οικοσυστήματος.Θα σας κρατήσω ενήμερους εάν τα καταφέρω.

3:14 PM  
Blogger Pan said...

manos: Πολύ ωραία! Θα μπω και εγώ οπωσδήποτε στο μπλόγκ σου για να δω τι γίνεται.
Ευχαριστώ.

3:17 PM  
Blogger Pan said...

shades: Κανένας δεν θέλει να τα βάλει με το δασαρχείο. Είναι τουλάχιστον σχιζοφρενικό να το ισχυριστεί αυτό κάποιος.
Το μόνο που ζητάμε είναι κάποια ενημέρωση για να δούμε που βαδίζουμε.

3:19 PM  
Blogger trying escape the truth said...

Το ότι η φωτιά μεχρι χτες το βραδυ δεν είχε σβησει ακόμα είναι σίγουρο (μαζί με τα ελάφια προτείνω να ασχοληθούμε λίγο και για τη βεβαίωση ότι θα αναδασωθεί και όχι αυτό που βλέπουμε πάντα - αν και σε αυτό το τελευταίο δεν είμαι και τόσο αισιόδοξη ότι θα γίνει)

3:50 PM  
Blogger patsiouri said...

Pan ξέρεις μία οργάνωση stray-pets ?? Μου ήρθε μέιλ πως έχουν αναλάβει και αυτοί, ήδη έχουν στείλει ομάδες βοήθειας, τα παιδιά στο Μενίδι είναι επίσης αρκετοί, δέν έχουν πρόβλημα αριθμού εθελοντών αλλά καλό θα ήταν να υπήρχαν περισσότερα άτομα με εξειδικευμένες γνώσεις, πχ πώς να προσεγγίσεις ένα ελάφι, πάω να αντιγράψω το σχόλιο και στο μπλόγκ σου.

3:57 PM  
Blogger Pan said...

trying escape the truth: Μου κάνει εντύπωση ότι κανένας δεν φαίνεται να αντιλαμβάνεται ότι κάποιες εστίες υπάρχουν ακόμη.
Θα έλεγα ότι είναι καλύτερα να επικεντρωθούμε πρώτα στο να κρατήσουμε μακριά τα αρπακτικά που ήδη ξεκίνησαν να λιγουρεύονται τα καμένα εκτάρια.

Όσο αφορά στην αναδάσωση, υπάρχουν πολλές διιστάμενες απόψεις. Κάποιες επιμένουν ότι τα δάση γνωρίζουν πολύ καλύτερα από τον άνθρωπο τις ανάγκες τους. Συνεπώς, αυτό που πρέπει ο άνθρωπος να κάνει είναι να τα προφυλάξει και αυτά αναγεννιούνται μόνα τους. Συνεπώς, ας μην βιαστούμε. Είμαι βέβαιος ότι υπάρχουν εκείνοι οι οποίοι θα κρίνουν τι είναι καλύτερο.
Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει εφησυχασμό, κάθε άλλο.

4:05 PM  
Blogger Pan said...

trying escape the truth: αν, φυσικά, επικρατήσει η άποψη της αναδάσωσης, εδώ είμαστε.

4:06 PM  
Blogger Pan said...

Πατσιουρί: την γνωρίζω την οργάνωση. Μου έστειλε και εμένα μήνυμα.
Στο μήνυμά τους, σου γράφουν ότι χρειάζονται εξειδικευμένο προσωπικό;

4:11 PM  
Blogger Pan said...

Σε εμένα δεν αναφέρουν κάτι τέτοιο.

4:11 PM  
Blogger Amon Ra said...

Από την ελληνοφρένεια στο ΣΚΑΙ μόλις άκουσα απόσπασμα παράθυρων όπου 2 χρωματισμένοι βουλευτές διαρηγνύουν τα ιματιά τους για την αναδάσωση, και λένε πως ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΠΙΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΝΤΕΛΗ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΤΑΧΘΕΙ Η ΚΑΤΕΦΑΔΙΣΗ ΤΟΥΣ!!!!

ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΑΣ ΕΠΑΝΑΛΑΒΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ

ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΑΣ
ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΑΣ
ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΑΣ
ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΑΣ
ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΑΣ

5:13 PM  
Blogger Pan said...

ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΑΣ
ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΑΣ
ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΑΣ
ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΑΣ
ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΑΣ

5:29 PM  
Blogger cindaki said...

Διαβάστε κάτι ενδιαφέρον:
http://biostore-aloa.blogspot.com/2007/06/blog-post_29.html

5:38 PM  
Blogger Pan said...

sofi-k: το διάβασα. Θα ανεβάσω τώρα την διεύθυνση.

5:54 PM  
Blogger patsiouri said...

Όχι η οργάνωση, τα παιδιά οι εθελοντές δέν έχουν ιδέα από ελάφια αλλά τώρα μίλησα, ο.κ, βρήκαν βοήθεια. Σόριπου δέν απαντώ αμέσως, κάνω και δουλειά ταυτόχρονα, α, και για να μήν ξεχνιόμαστε, ΕιΜΑΙ ΚΙ ΕΓΩ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΑΣ...

6:14 PM  
Blogger trying escape the truth said...

Να το ξαναπώ κι εγλω ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΑΣ ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΑΣ ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΑΣ...
Και μενα μου έκανε εντυπωση αλλά όταν ειδα χτες να τσακώνονται γιατι οι πυροσβεστες δεν πανε να κινδυνευσουν χωρίς παρασημα τις ζωες τους και γενικά πολύ δικαιολογία παίζει
Οσο για τα αρπακτικά.. αυτούς θα χτυπησουμε κυρίως, με καθε τρόπο

6:18 PM  
Blogger Pan said...

πατσιουρί: Ωραία, ευχάριστο το ότι υπάρχει βοήθεια.

6:24 PM  
Blogger Pan said...

trying escape the truth: "ειδα χτες να τσακώνονται γιατι οι πυροσβεστες δεν πανε να κινδυνευσουν χωρίς παρασημα τις ζωες τους" Τι είναι αυτό πάλι; Δεν έχω τηλεόραση - ευτυχώς - και δεν βλέπω τέτοιες αηδίες. Ωστόσο, μπορείς να το εξηγήσεις λίγο;

6:28 PM  
Blogger trying escape the truth said...

Αρχισαν τις αλληλοκατηγορίες άλλοι λέγανε ότι η πρόσβαση στην περιοχή είναι αδύνατη και άλλοι ότι χωρίς παράσημο ο πυροσβέστης δεν διακινδυνεύει τη ζωή του (έκανα το λαθος και είδα χτες ειδήσεις, δεν το ξανακάνω :-)

9:30 PM  
Blogger trying escape the truth said...

Από τη μία ήταν οι δασοκόμοι και από την άλλη οι πυροσβέστες Σημειώσατε χι!

9:32 PM  
Blogger Pan said...

trying to escape truth: Εγώ διάβασα ότι λίγο έλειψε να δείρουν τους εθελοντές που περίμεναν για ώρες να τους καλέσουν να βοηθήσουν στην κατάσβεση, επειδή γιουχάισαν τον Πολύδωρα.
Μια χαρά...

10:43 PM  
Blogger Loth said...

ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΛΑΚΕΣ..ΟΛΟΙ ΜΑΛΑΚΕΣ..ΟΛΟΙ ΜΑΛΑΚΕΣ..

ΕΜΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΝΕΒΑΖΟΥΜΕ..ΕΜΕΙΣ ΚΑΙΜΕ ..ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΜΕ..ΚΑΙ ΜΕΤΑ..
ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΛΙΓΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ..ΝΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΟΤΙ..ΚΑΙ ΑΝ ΕΜΕΙΝΕ..
ΚΑΛΗΜΕΡΕΣ!

8:21 AM  
Blogger Pan said...

loth: Τώρα είμαστε στο τρέξιμο. Σαν καλοί μαλάκες.

Καλημέρα!

9:54 AM  
Blogger trying escape the truth said...

Από το καλό στο καλύτερο πάμε!!!!!!!
Συνεχίζω και εγώ το τρέξιμο σαν καλός μαλάκας (επίσης έμαθα για μία πορεία την Κυριακή αλλά δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει - αν ισχύει ψήνομαι γιατι σαν πολύ έχουμε αράξει αντε να τους δείξουμε τουλάχιστον πόσοι είμαστε)
Σκέψου πόσο μαλάκες θα ένιωσαν οι εθελοντές. Ελεος πια σε αυτή τη χώρααααα

12:17 PM  
Blogger Pan said...

trying ecape the truth: Όντως παίζει. Και αυτό, και ανάβαση στην Πάρνηθα το πρωί. Όπως θα είδες, ενημερώνω και για μια σημερινή διαμαρτυρία. Αργότερα θα ανεβάσω και ενημερώσεις για τις υπόλοιπες.

2:33 PM  

Post a Comment

<< Home



ask2use.com: Επιτρέπεται η αντιγραφή όλου του κειμένου
ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή
ask2use.com: Μόνο για μη-κερδοσκοπική χρήση
ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής
ask2use.com: Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή χωρίς άδεια