Wednesday, May 17, 2006

Το στόμα μου είναι ακόμα μισάνοιχτο, σε σημείο που φοβάμαι μην μπει καμιά μύγα μέσα! Αυτό που βίωσα απόψε νιώθω ότι με ανέβασε ένα σκαλοπάτι στην κλίμακα του Άνθρωπου.
Απόψε δεν θέλω να ασχοληθώ με την ουσία του πράγματος. Απλά θέλω να μοιραστώ την αίσθηση που μου άφησε ο Άνθρωπος και ο Επιστήμονας.
Καταρχήν, η εκδήλωση ήταν πολύ άσχημα προετοιμασμένη. Η αίθουσα έπαιρνε τριακόσια άτομα και μέσα ήταν πεντακόσια. Οι μαϊντανοί ήταν πάρα πολλοί, σε σημείο που όσοι πραγματικά ενδιαφέρονταν την έβγαλαν είτε καθισμένοι στο πάτωμα (ο πισινός μου το ξέρει!) είτε όρθιοι.Τα κινητά, κλασικά, βαρούσαν κάθε λίγο, σε σημείο που ο συντονιστής αναγκάστηκε να τους κάνει παρατήρηση να τα κλείσουν. Δεν καταλαβαίνω, γαμώ το φελέκι μου μέσα, ραδίκια έχουν για μυαλό μερικοί;
Τέλοσπάντων, τόσο ο συντονιστής, όσο και ο πρύτανης του Πανεπιστημίου ήταν αρκετά καλοί στο έργο τους, χωρίς να μονοπολήσουν τον χρόνο, παρότι η ομιλία του πρύτανη ήταν κάπως πιο εκτεταμένη από όσο θα έπρεπε. Φυσικά, του δίνω και αυτού ένα δίκαιο. Πότε θα έχει πάλι τέτοια ευκαιρία.
Μετά ανέβηκε επάνω ο Άνθρωπος και ο Επιστήμονας. Επιμένω στον δεύτερο χαρακτηρισμό, επειδή, παρότι το θέμα του δεν άπτονταν του επιστημονικού του πεδίου, η ανάλυση που έκανε περί των συμβαινόντων στον κόσμο ήταν απόλυτα επιστημονική, και ταυτόχρονα κατανοητή μέχρις επιπέδου νηπιαγωγείου. Το χαρακτηριστικά του που με εντυπωσίασαν ήταν η απίστευτη ευφυία και η αντίληψή του, οι οποίες λειτουργούν σε φρενήρεις ρυθμούς, ακόμα και στα 87 του!!! Αν υπάρχω στα τόσα μου θα είμαι αναμφίβολα ένα φυτό που θα χρειάζεται συνεχή φροντίδα μόνο και μόνο για να συνεχίσω να υπάρχω!
Εντός σαράντα λεπτών ανάλυσε τον κόσμο, 100% επιστημονικά όπως προείπα, χωρίς να δείχνει το παραμικρό σημάδι κόπωσης, είτε σωματικής, είτε πνευματικής!
Και μετά άρχισαν οι ερωτήσεις. Δηλώνω απερίφραστα ότι το φοβόμουν αυτό το κομμάτι. Δεν έχω σε πολλή εκτίμηση τις πνευματικές ικανότητες πολλών εκ των 'συμπατριωτών μου'. Δυστυχώς επαληθεύτηκα, ευτυχώς όμως, μόνο σε ότι αφορά τις νεότερες γενιές. Δίπλα μου κάθονταν ένα τσούρμο 'αναρχικών' της κακιάς οργής, που το κύριο χαρακτηριστικό της αναρχίας τους ήταν ότι ήταν άπλυτοι και έζεχναν. Για να μην παρεξηγηθώ, Μιραντολίνα, γνωρίζω ότι αυτό δεν είναι αναρχισμός. Τα παιδάκια αυτό ήξεραν, αυτό έκαναν. Μιλήσαμε λίγο, και ήταν ξεκάθαρη η θέλησή τους να μετατρέψουν την όλη εκδήλωση σε δήθεν πολιτικό ακτιβισμό. Κάτι που ήταν παντελώς άσχετο με τον χαρακτήρα της όλης εκδήλωσης. Ευτυχώς κώλωσαν και γλυτώσαμε το ρεζίλεμα.
Οι υπόλοιπες ερωτήσεις ήταν εύστοχες, οι περισσότερες ξεκάθαρες, σε σημείο που δεν χρειαζόταν κανενός είδους διευκρίνηση και αρκετά σύντομες. Εξαιρετικά ευχάριστη έκπληξη.
Ο Πάνας είχε την χαρά να ακούσει από τον Επιστήμονα ότι η ερώτηση που υπέβαλε ήταν πολύ ενδιαφέρουσα! Εκεί ένιωσε το δεύτερο 'σοκ', αν θέλετε, της βραδυάς: Ο Επιστήμονας , ενόσο απαντούσε την ερώτηση, κοιτούσε μία τον Πάνα και μία το υπόλοιπο ακροατήριο. Για κάποιον που έχει έστω την παραμικρή αίσθηση του τι σημαίνει 'μιλάω σε ακροατήριο' αυτό θα ήταν κυριολεκτικά σοκαριστικό. Η συμβουλή που δίνουν οι ειδήμονες είναι ο ομιλητής να κοιτάζει 'πάνω' από το ακροατήριο. Όχι, ο Επιστήμονας με την στάση του έδειχνε ξεκάθαρα ότι υπολόγιζε τόσο τον μικρό και ασήμαντο ερωτώντα, όσο και το υπόλοιπο ακροατήριο! Η δε απάντηση, παρότι σχεδόν αναμενόμενη γέμισε τον Πάνα υπερηφάνια, γιατί έθιξε ένα ζήτημα που δεν είχε θιγεί μέχρι τότε, δίνοντας την ευκαιρία στον Επιστήμονα να διαφωτίσει το ακροατήριό του ακόμα περισσότερο!
Βγαίνοντας από την εκδήλωση έπασα επάνω σε φίλη, η οποία μου είπε ότι και έξω είχε μαζευτεί μέγα πλήθος, το οποίο, από την γιγαντοοθόνη που ήταν στημένη έξω, παρακολούθησε την όλη εκδήλωση με κυριολεκτικά θρησκευτική ευλάβεια.
Επαναλαμβάνω: νιώθω ότι η κατανόησή μου ανέβηκε σε ένα κατά τι υψηλότερο επίπεδο σήμερα. Άσχετα από την τοποθέτη που κάποιος έχει σχετικά με τις απόψεις του Επιστήμονα και του Άνθρωπου, πρέπει να τον ακούσει. Έχει να κερδίσει πολλά.
Αύριο θα γίνει η αναγόρευση του Επιστήμονα σε επίτιμο διδάκτορα του Πανεπιστημίου. Στην αντιφώνησή του θα ασχοληθεί με θέματα της επιστήμης του. Παρότι οι γνώσεις μου σκούριασαν, είμαι βέβαιος ότι οι θέσεις και οι τοποθετήσεις του Επιστήμονα θα γίνουν απόλυτα κατανοητές.
Ο Πάνας σας καληνυχτίζει με ένα πλατύ χαμόγελο και πολλά φιλιά!

8 Comments:

Blogger Mirandolina said...

Είδες πόσα πρόσωπα έχει ο έρωτας, τελικά...

11:58 AM  
Blogger Pan said...

mirandolina: έχεις απόλυτο δίκαιο! Είναι από τους άνθρωπους που εκπέμπουν ευφυία σε κάθε τους κίνηση

evelina: τυχερούλη δεν λές τίποτα! Ευτυχώς που είχα την τύχη ή όπως και αν ονομάζεται αυτό να τον δω. Απόψε γίνεται η αναγόρευσή του. Θα είμαι εκεί!

1:15 PM  
Blogger Εργαστήρι Δημιουργικής Έκφρασης και Γραφής said...

Ω, ανάγκη της επιβεβαίωσης!
Πόσα από τον εαυτό μας σου καταθέτουμε για να μας εξακοντίζεις στη λυσιτέλεια της αυτοπεποίηθησης...

2:53 PM  
Blogger Εργαστήρι Δημιουργικής Έκφρασης και Γραφής said...

(αυτοπεποιθησης)

2:54 PM  
Blogger Pan said...

Τώρα σε έχασα εγώ! Τι εννοείς επιβεβαίωση; Και από που προκύπτει αυτή η ανάγκη στα όσα έγραψα;

5:02 PM  
Blogger Εργαστήρι Δημιουργικής Έκφρασης και Γραφής said...

"...ο Επιστήμονας με την στάση του έδειχνε ξεκάθαρα ότι υπολόγιζε τόσο τον μικρό και ασήμαντο ερωτώντα, όσο και το υπόλοιπο ακροατήριο! Η δε απάντηση, παρότι σχεδόν αναμενόμενη γέμισε τον Πάνα υπερηφάνια..."

Αυτό εννοώ επιβεβαίωση.
Το συναίσθημα της καταξίωσης του εαυτού μας από τους άλλους.
Μας τονώνει στο έπακρο την αυτοπεποίθηση που μας δίνει τα δώρα της.
Έχεις αισθανθεί την πλήρη δύναμη της αυτοπεποίθησης;
Μου συνέβηκε μια φορά μόνο στη ζωή μου, αλλά ποτέ δε θα το ξεχάσω.
Μιλάω για παντοδυναμία.
Έτσι αισθάνεσαι...

9:46 PM  
Blogger Pan said...

Η υπερηφάνια προήρθε από το γεγονός ότι συνέβαλα και εγώ κατά τι στην γόνιμη συζήτηση που εκείνη την ώρα αναπτυσσόταν. Το αναμενόμενο της απάντησης έγγυται στο ότι δεν θα μπορούσα ποτέ να φανταστώ τον Τσόμσκι να υπερασπίζεται την πολιτική της αμερικάνικης ελίτ στην Λατινική Αμερική. Κατά τα άλλα, περίμενα με αγωνία ποια θα ήταν ακριβώς η απάντησή του στο ερώτημά μου.
Όσον αφορά στην άφατη αυτοπεποίθηση στην οποία αναφέρεσαι, επειδή είμαι άνθρωπος που επιδιώκει να αμφιβάλλει για τα πάντα, ακόμη και για εμένα τον ίδιο, δεν το ένιωσα ποτέ. Φαντάζομαι όμως ότι πρέπει να σε μεθάει κυριολεκτικά.
Τώρα που το σκέφτομαι, θα ήθελα κι'εγώ κάποτε να νιώσω κάτι τέτοιο,για την εμπειρία του πράγματος, ξέρω όμως ότι ο ίδιος μου ο εαυτός δεν θα το επιτρέψει. Ίσως, στην περίπτωσή μου, να είναι καλύτερα έτσι.

10:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

(Κι εγώ το ένιωσα βασισμένη σε μια αυταπάτη, αλλά ήταν μοναδικό...
Κοιτούσα τους άλλους και καταλάβαινα τι σκέφτονται ή επικοινωνούσα χωρίς λέξεις...)

Αυτό με την ερώτηση, μου έχει τύχει και μένα.
[[[Τόσο που νομίζω ότι ξέχασα την απάντηση (όχι και την ερώτηση) και μου έμεινε μόνο η έπαρση που σκέφτηκα να ρωτήσω κάτι τέτοιο :)))) ]]]
Ιδίως όταν σε επαινέσει, (εσένα με το βλέμμα, εμένα με λόγια) ο ομιλητής που του δείχνεις μεγάλο σεβασμό και εκτίμηση...

Γι αυτό επέτρεψέ μου να πω, πως μάλλον καταλαβαίνω κάπως πώς αισθάνθηκες

8:21 AM  

Post a Comment

<< Home



ask2use.com: Επιτρέπεται η αντιγραφή όλου του κειμένου
ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή
ask2use.com: Μόνο για μη-κερδοσκοπική χρήση
ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής
ask2use.com: Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή χωρίς άδεια