Friday, May 11, 2007

Μουσική και πάλι Μουσική

Ο αγαπητός Γιώργος Μανουσάκης με προσκάλεσε να γράψω μερικά πράγματα για τα πέντε τραγούδια που σημάδεψαν - κατά κάποιο τρόπο - την μέχρι τώρα ζωή μου.
Όσοι περνάτε έστω και σποραδικά από εδώ, θα έχετε καταλάβει την ιδιαίτερη σχέση που έχω με την μουσική.
Αυτό δυσκολεύει αφάνταστα τα πράγματα.
Πως γίνονται οι απολογισμοί σε αυτή την περίπτωση;
Θα προσπαθήσω.

1. 1991 (σημαδιακή χρονιά, έτσι Γιώργο;). Για τον Σταυρό του Νότου δεν είχα ιδέα.
Βγήκε, όμως η δεύτερη - κατά κάποιο τρόπο - ανάγνωσή του, οι Γραμμές των Οριζόντων.
Ο Μικρούτσικος τραγουδάει το Οι 7 Νάνοι στο S/S Cyrenia και εγώ παθαίνω παραλήρημα.
Ο λόγος;
Κάποια χρόνια πριν, ο πατέρας μου εξαφανίστηκε, μαζί με το καράβι και τους υπόλοιπους ναυτικούς.
Η μάνα μου τρελαίνεται όποτε ακούει το κομμάτι κι'εγώ το έχω μονίμως στην διαπασών.
Το πράγμα είχε αρχίσει να γέρνει άσκημα.
Σαν το Sea Diamond ένα πράγμα.

2. Και πάλι 1991. Οι Savatage βγάζουν πιθανότατα ένα από τους καλύτερους concept δίσκους στην ιστορία της rock μουσικής: Streets: A Rock Opera.
Μέσα, ένα κομμάτι για το οποίο ξαναέγραψα.
Το διπλό Somewhere in Time/Believe.
Ειδικά το δεύτερο, όπως ακριβώς δηλώνει και ο τίτλος του, κουβαλάει μέσα του φως, άπλετο φως.
Και πίστη.
Όχι σε κάποια ανώτερη - δήθεν - ευφυΐα, αλλά στον συνάνθρωπο.
Το πράγμα ισορροπεί κάπως.
Σε αντίθεση με το Sea Diamond, δεν επέρχεται η βύθιση.

3. 97 ή 98 (έχουμε και μία κάποια ηλικία!) Σε ένα τεύχος του Δίφωνου περιλαμβάνεται το Στερεο Νοβα, ο πρώτος και ομώνυμος δίσκος τους.
Είχα ήδη ακούσει κάποια πράγματα, αλλά ως σκληρός ροκάς (λέμε και καμιά μλκ να περάσει η ώρα) δεν τους είχα περί πολλού.
Ωστόσο, από περιέργεια κυρίως, αγόρασα το περιοδικό.
Και έβαλα το CD να παίζει.
Την πρώτη φορά το άκουσα ολόκληρο.
Την δεύτερη, σταμάτησα στο δεύτερο κομμάτι!
Και για πολύ καιρό έμεινα εκεί.
Όποτε μια καινούρια αγάπη 'χυνόταν σαν μέλι', το Ένα κλεμμένο ποδήλατο βούιζε μόνιμα στο μυαλό μου.
Φυσικά, όταν ξεκίναγα να τραγουδάω, άρχιζε να έχει αμφιβολίες για την πνευματική μου διαύγεια, αλλά δεν βαριέσαι...

4. 2006. Το τέταρτο κομμάτι αφορά σε αυτό που έδωσε τον τίτλο του συγκεκριμένου μισό- πλέον-ερειπιώνα. The Pan Within
Καταρχήν, δεν υπήρχε περίπτωση να χρησιμοποιήσω ο,τιδήποτε άλλο πλην μουσικής για να τον ονομάσω.
Ξέρω, στερεότυπο, κοινό, κ.τ.λ., κ.τ.λ.
Ωστόσο, για εμένα ήταν αυτονόητο.
Με την εξαίρεση - ίσως - κάποιου μυθιστορήματος, κάτι άλλο δεν θα αφορούσε εμένα.
Ζορίστηκα αρκετά. Υπάρχει κυριολεκτικά στρατός άλλων κομματιών, συγκροτημάτων και καλλιτεχνών που θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω.
Βλέποντας το ζήτημα κάπως πιο ψύχραιμα, διαπίστωσα ότι τα περισσότερα από αυτά που περνούσαν από το μυαλό μου ήταν σφόδρα καταθλιπτικά.
Επειδή ήξερα προτού ξεκινήσω περίπου πως θα πήγαινε το πράγμα, δεν ήθελα να είναι τόσο προβλέψιμο, ήδη, δηλαδή από τον τίτλο.
Επέλεξα, λοιπόν, κάτι που εκπέμπει αν όχι αισιοδοξία, θετική διάθεση.

5. Το πέμπτο κομμάτι είναι φρέσκο, κυριολεκτικά μόλις φώλιασε στον υπολογιστή μου.
Πολύ απλά, κόλλησα πάνω του από την πρώτη φορά που το άκουσα.
Από την πρώτη μέχρι την τελευταία του λέξη και νότα το νιώθω να κυκλοφορεί κάτω από το δέρμα και μέσα στο κεφάλι μου.
Οπωσδήποτε να κατεβάσετε τους στίχους από την πιο κάτω δημοσίευση.

Δεν μπορώ να ευχαριστήσω αρκετά το Χνούδι γι'αυτό.

Λάμπα θυέλλης

Θερμή παράκληση: Κάποια πράγματα που είναι γραμμένα εδώ είναι δύσκολα, ίσως και τραγικά. Παρακαλώ δεχτείτε τα ως έχουν. Επίσης, δεν υπάρχει κανένας λόγος για συλλυπητήρια και άλλα τέτοια. Έχουν προ πολλού παρέλθει.

Υστερόγραφο: Αγαπητέ Ηλία, συγχώρα με που δεν λαμβάνω μέρος στην Προυστιάδα (πω ρε π(ρ)ούστη μου και λεξιπλάστης!). Κατά πρώτο, δεν έχω σχέση με τον Προύστ. Κατά δεύτερο, μου είναι πολύ ευκολότερο να εκφραστώ διαμέσου της μουσικής 'μου'. Ελπίζω εσύ να θελήσεις να συμμετάσχεις σε αυτό εδώ. Θα ακολουθήσουν και άλλες ονομαστικές προσκλήσεις.

Ενημέρωση 1 (11 - 5): Ένας τετράποδος (με ουρά, ε, μην ξεχνιόμαστε) και ένα ρομπότ μου ζήτησαν το The Pan Within. Μαζί του ένα τραγουδάκι της σειράς που ο Mike Scott, ψυχη, καρδιά και μυαλό των Waterboys μετέτρεψε σε ύμνο: Song for the life. Και τα δύο από το ζωντανό Karma to Burn.

Ενημέρωση 2 (12 - 5): Αύριο, κυκλοφορούν με την Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία οι Μάγκες

36 Comments:

Blogger Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα said...

Καλά, βρε αδερφέ
χάθηκε να βάλεις και το The Pan Within να μάθω κι εγώ ο άμουσος ποιό είναι;

3:48 PM  
Blogger Pan said...

Φίλε, το έβαλα! Κάτι όμως πήγε στραβά. Θα σου το στείλω.

3:51 PM  
Blogger R2-D2 said...

Ούτε εγώ ξέρω το Pan Within, τρομάρα μου, το παίζω και μουσικόφιλος... Και ποιο είναι το πέμπτο, υπάρχει κάποιο link που εγώ δεν βλέπω;

Γαμώ τα ποστ πάντως φίλε...

4:28 PM  
Blogger Pan said...

Ευχαριστώ φίλε μου. Δηλαδή δεν φαίνεται το Λάμπα Θυέλλης; Το κομμάτι που είναι για download;

6:03 PM  
Blogger R2-D2 said...

Μάλλον εγώ έχω κάποιο πρόβλημα, γιατί βλέπω το Λάμπα Θυέλλης. Αλλά μη με λαμβάνεις εμένα πολύ υπόψη σήμερα. Λίγο η Τότα, λίγο το γιουβετσάκι, καταλαβαίνεις...

6:50 PM  
Blogger Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα said...

Ελήφθηηηηηη!
Στο λινκ της υπ. αρ. 4 παραγράφου, βγάζει μόνο στα Lyrics, που λέτε κι εσείς οι γλωσσομαθείς.
Το βρήκα στην ενημέρωση...

Θενκς!

6:56 PM  
Blogger Pan said...

@r2-d2: νόστιμο το γιουβετσάκι ε; (ξέρω, ξέρω, ΔΕΝ Σ"ΑΡΕΣΕΙ).

@ βαλιακαλντόσκυλος: στο επάνω είναι όντως οι στίχοι. Και κάτω βρίσκεται το κομμάτι.

7:07 PM  
Blogger elafini said...

πολύ όμορφα...δεν το ήξερα κι εγώ το pan..

1:55 AM  
Blogger Pan said...

@ελαφίνι: χαίρομαι που από εμένα το έμαθες!

2:11 AM  
Blogger Γιωργος Μανουσακης said...

η ανάμνηση των αγαπημένων χαμένων ανθρώπων είναι κατι πολύ σκληρό, αλλά και πολύ τρυφερό ταυτόχρονα.

7:48 AM  
Blogger tzotza said...

μολος ξυπνησα και διαβασα τα λογια σου..παρα πολυ ωραιο post pan..ολες μας οι αναμνυσεις (καλες και επωδυνες)ειναι σημαδημενες με καποιο τραγουδι..
εγω το ηξερα to pan within και μου φερνει μονο τις καλυτερες εικονες στο μυαλο μου..
(αλλαξε ημερομηνια της συναυλιας,το εμαθες?)

9:07 AM  
Blogger Pan said...

@ γιώργος μανουσάκης: καλημέρα αγαπητέ. Στην συγκεκριμένη περίπτωση επικράτησε απλά η λήθη.

10:37 AM  
Blogger Pan said...

@tzotza: καλημέρα. Προσπάθησα να συμπυκνώσω όσο μπορούσα περισσότερο τα πράγματα. Ξέρεις, επειδή ήταν συγκεκριμένος ο αριθμός των τραγουδιών. Ειδάλλως θα είχε μετατραπεί σε σεντόνι η συγκεκριμένη δημοσίευση!

10:40 AM  
Blogger Pan said...

Ναι, το άκουσα. Θα πας;

10:48 AM  
Blogger Unknown said...

Αξιαγάπητε χιουμορίστα μου, μην ανησυχείς ποτέ για παρεξηγήσεις.
Εμείς είμαστε...
Η πρότασή σου ΠΑΝδύσκολη αλλά με χαρά δεκτή.

12:59 PM  
Blogger Pan said...

@ Ηλίας Δημόπουλος: ΠΑΝ λέει; Χα! Περίμενε ακόμη να ξεκινήσεις...

1:18 PM  
Blogger tzotza said...

ετσι λεω αν τα καταφερω..εσυ?

2:28 PM  
Blogger industrialdaisies said...

Μαθαίνουμε από εσένα... Ευχαριστούμε πολύ για το ότι μας τα είπες αυτά... Μαθαίνουμε κι εσένα λίγο καλύτερα!Καλό Σαββατοκύριακοοοοοοοο!

3:28 PM  
Blogger Pan said...

tzotza: ελπίζω να τα καταφέρω.

4:04 PM  
Blogger Pan said...

I.D.: κοίτα που θα βγω και δάσκαλος στο τέλος!
Καλό Σ/Κ!!!

4:04 PM  
Blogger iro* said...

s/s Cyrenia... Λατρεμενο. Απλα!!
Καλησπερα!!!
***

5:37 PM  
Blogger Pan said...

@ iro: θα μπορούσε να είναι αλλιώς; Καλησπέρα!

6:43 PM  
Blogger sorry_girl said...

Καλημέρα-καλημέρα!
Έτσι όπως διάβαζα ξεχάστηκα και για μια στιγμή νόμιζα πως ήταν βράδυ, είμασταν στο Μπλουζ στην Πανόρμου και είχα αποξεχαστεί να σε ακούω να τα λες όλα αυτά.
;)

10:53 AM  
Blogger Pan said...

Καλημέρα! Εαν θες μπορούμε να το επιχειρήσουμε. Μόνο που φοβάμαι την - κατά πρόσωπο - δράση - αντίδραση...

11:03 AM  
Blogger sorry_girl said...

Λες να με νευριάσεις και να σε δείρω;
:P
Μπορεί, αλλά πλάκα θα χει ε;

11:16 AM  
Blogger Pan said...

Σίγουρα θα'χει πλάκα! Ειδικά για τους θεατές!!! Αναμφίβολα και για εσένα. Για εμένα μόνο δεν ξέρω...
Αυτό, βασικά που εννοούσα είναι ότι θα δημιουργηθεί 'δύσθυμο' κλίμα...

1:46 PM  
Blogger Σπύρος Σεραφείμ said...

Close your eyes
Breathe slow well begin
Close your eyes
Breathe slow and we will begin
To look together
For the pan within

Ηταν Panεύκολο να ταξιδέψω. Μουσική και πάλι μουσική.

2:09 AM  
Blogger Pan said...

Χαίρομαι ιδιαίτερα! Μουσική και πάλι Μουσική.

8:22 AM  
Blogger sorry_girl said...

Δύσθυμο;Δεν το είχα σκεφτεί αυτό..δεν νομίζω όμως κιόλας!

10:53 AM  
Blogger Pan said...

Τώρα που το σκέφτομαι, ούτε εγώ το νομίζω.

12:31 PM  
Blogger selana said...

Ξεκίνησα μαθήματα πιάνου με όνειρο να αγοράζω κάποτε παρτιτούρες του Χατζιδάκι, του Μικρούτσικου και άλλων ιερών τεράτων. Μία από τις κορυφές που ήθελα να πατήσω ήταν το “7 νάνοι στο S/S Cyrenia”. Όταν την πάτησα ένιωσα πως αυτό το ταξίδι μου αρκεί για πάντα. Φυσικά συνέχισα το ταξίδι, αλλά πάντα επιστρέφω στην κορυφή αυτή για οξυγόνο.


Σου προτείνω ανεπιφύλακτα τη συναυλία του Μικρούτσικου με Κούτρα, Μητσιά και Αντωνοπούλου στις 6 Ιουνίου στο Λυκαβηττό. Ειδικά αν δεν τους είδες το χειμώνα στο Σταυρό του Νότου, μην τη χάσεις.

5:58 PM  
Blogger selana said...

..για να γίνω πειστικότερη..

7:09 PM  
Blogger Pan said...

Κατ'αρχήν, χαίρομαι που 'επέστρεψες'!
Ύστερα, χαίρομαι που δεν είναι εδώ η μάνα μου να το ακούσει πάλι στην διαπασών. Θα έριχνε κατάρες...
Όσο αφορά στην συναυλία, είμαι τυχερός γιατί μπορεί να μην τους είδα στο Σταυρό, τους πέτυχα όμως στην συναυλία συμπαράστασης στους φοιτητές.
Φυσικά, ήδη σκέφτομαι για να ανηφορίσω. Και μάλιστα ψηλά ψηλά στους βράχους. Η θέα είναι πραγματικά μαγευτική εκεί πάνω.

7:24 PM  
Blogger Siddhartha said...

Θα με τρελλάνετε σήμερα. Η I.D. μου θύμισε τον Σαββόπουλο και εσύ τους Savatage με το Believe και το δικό μου αγαπημένο St.Patrik's και δεν έχω και κανένα από αυτά εδώ στα ξένα. Φτού....

Ωραίο μπλογκ παρ'όλα αυτά. Καλως σε βρήκα και καλό βραδάκι.

9:13 PM  
Blogger Siddhartha said...

Ένα θα σου πω. Ένα μεγάλο ευχαριστώ!!!...μόλις κατέβασα μερικά των Savatage και έχω ταξιδέψει χρόνια πίσω. Είχα πολύ καιρό να τα ακούσω και ξέρεις πως είναι τα ξανακούς έπειτα από χρόνια.

Ειλικρινά χίλια ευχαριστώ.

4:04 AM  
Blogger Pan said...

Αν ξέρω λέει! Μπορεί να τα παραμερίσω για κάποιο χρονικό διάστημα και όταν τα ακούσω και πάλι είναι λες και τα ανακάλυψα μόλις τώρα.
Χαίρομαι!

9:14 AM  

Post a Comment

<< Home



ask2use.com: Επιτρέπεται η αντιγραφή όλου του κειμένου
ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή
ask2use.com: Μόνο για μη-κερδοσκοπική χρήση
ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής
ask2use.com: Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή χωρίς άδεια