Thursday, April 19, 2007

Πρόκληση

Αφορμή της συγκεκριμένης δημοσίευσης ήταν ένα κείμενο του σκαντζόχοιρου.
Και συγκεκριμένα αυτή του η γραμμή: "...στις πρόσφατες απόπειρες των "αναθεωρητών ιστορικών" να κατασυκοφαντήσουν τον εθνικό-απελευθερωτικό- αντί-αποικιακό αγώνα της ΕΟΚΑ ως "εθνικιστικό"."
Δυστυχώς δεν είναι μόνο των ιστορικών.
Παρακολούθησα μόλις την προηγούμενη εβδομάδα την ταινία Ακάμας, για την οποία είχε γίνει πολύς θόρυβος στην Κύπρο. Και ο κύριος λόγος που έγινε αυτό ήταν μία σκηνή στην οποία ένας αγωνιστής της ΕΟΚΑ με το ψευδώνυμο Ευαγόρας εκτελεί μέσα σε μία εκκλησία ένα υποτιθέμενο προδότη, μόνο και μόνο για να αποδειχθεί στην συνέχεια ότι ο πραγματικός προδότης ήταν ο πληροφοριοδότης που τον υπέδειξε.
Θα πρέπει προτού προχωρήσω να διευκρινίσω ότι είμαι εναντίον της οποιουδήποτε είδους λογοκρισίας. Συνεπώς πιστεύω ότι ήταν αδικαιολόγητος ο ντόρος. Και ακόμη πιο αδικαιολόγητη μία προσπάθεια που έγινε να πάψουν οι- ελάχιστες αίθουσες που το επιχείρησαν -να την προβάλλουν.
Δεν με ενόχλησε καθόλου η συγκεκριμένη σκηνή. Ακόμη και δεδομένου του ιστορικού και συναισθηματικού φόρτου που το συγκεκριμένο όνομα φέρει (πβ. Ευαγόρας Παλληκαρίδης). Πιστεύω ότι ακόμη και στατιστικά αν το αναλύσουμε, η πιθανότητα λανθασμένων εκτελέσεων ήταν αρκετά μεγάλη.
Αυτό που πραγματικά με εξόργισε ήταν η εναγώνια προσπάθεια δαιμονοποίησης της ΕΟΚΑ με καταλογισμό σε αυτήν όλων των δεινών που επέπεσαν επί του τόπου στην συνέχεια. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, αναφέρομαι στην ΕΟΚΑ η οποία διεξήγε τον απελευθερωτικό αγώνα του 1955 - 59.
Εξόφθαλμη ένδειξη αυτού και ταυτόχρονα μέγιστο ατόπημα - για να χρησιμοποιήσω μία μετριοπαθή έκφραση - του σκηνοθέτη ήταν ο τρόπος με τον οποίο απεικονίζει τους αγωνιστές να συμπεριφέρονται στους Τουρκοκυπρίους. Η περιφρόνηση και η καχυποψία που επιδεικνύουν οι αγωνιστές και κατά προέκταση η ίδια η οργάνωση έναντι των Τ/Κ δεν αποδεικνύεται από καμία ιστορική ή άλλη πηγή.
Αντίθετα, όλα τα εγχειρίδια στρατηγικής του ανταρτοπόλεμου, τα οποία κατά γενική ομολογία η οργάνωση γνώριζε άριστα, σε σημείο που να δημιουργεί βασισμένη σε αυτά καινούριες τακτικές, οι οποίες χρησιμοποιούνται ακόμη και σήμερα, δίνουν έμφαση στην συνεργασία με τον πληθυσμό.
Συνεπώς, είναι εύλογο να συμπεράνουμε ότι η ΕΟΚΑ, ακόμη και αν δεν ήθελε ή δεν μπορούσε να συνεργαστεί με το τουρκοκυπριακό στοιχείο, σίγουρα δεν θα το προκαλούσε να συνεργαστεί με τον αντίπαλο. Σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό θα ίσχυσε αυτό για την Αριστερά, η οποία πρωτοστατεί, ή τουλάχιστον μέρος αυτής, στην συγκεκριμένη προσπάθεια σπίλωσης. Κάτι, φυσικά, που στην περίπτωση των Τ/Κ έγινε, αν αναλογιστούμε τους πολλούς αστυνομικούς που επιστράτευσαν οι Εγγλέζοι στην προσπάθειά τους να καταστείλουν τον αγώνα. Μία ξεκάθαρη εφαρμογή του 'διαίρει και βασίλευε'.
Επανερχόμενος στις γραμμές που έγιναν η αφορμή του παρόντος, είναι λυπηρό που ως όχημα αυτής ακριβώς της προσπάθειας γίνεται όχι κάποια Ρεπούση αλλά ένας σκηνοθέτης.

Ενημέρωση 1 (20 - 4): Το πρόγραμμα της Αγοράς της Κυψέλης για την παρούσα, την επόμενη και την μεθεπόμενη εβδομάδα.

Ενημέρωση 2 (20 - 4): Παρακαλώ όποια/ο βρεθεί εδώ να επισκεφτεί την Αμαλία και να σκεφτεί κάποιο τρόπο με τον οποίο μπορούμε να βοηθήσουμε. Κωλόγρια, ένα τεράστιο φιλί στο στόμα, και ας παρεξηγηθεί ο καλός σου.

Ενημέρωση 3 (20 - 4): ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΑ ΤΗΝ ΑΓΝΟΙΑ ΜΟΥ ΜΕΣΑ!

28 Comments:

Blogger industrialdaisies said...

Αγαπημένε μου pan,
να σου πω ότι ούτε το συγκεκριμένο κείμενο γνωρίζω, ούτε αυτά που έχουν γραφτεί και προκαλούν αυτή την αντίδραση, ούτε την ταινία έχω δει. Δεν θα κάνω κριτική γιατί ποτέ μου δεν τη βρήκα εύκολη αλλά και γιατί δεν γνωρίζω επί τούτου. Θέλω όμως να σου πω, από αυτά που κατάλαβα στο κείμενο ότι θίγεις, ότι άλλο πράγμα να παρουσιάζεις έναν απελευθερωτικό αγώνα ως αποικιοκρατικό κι άλλο να παρουσιάζεις ασχήμιες που γίνονται στα πλαίσια ενός αγώνα...
Κι οι αντάρτες του Βελουχιώτη (κάποιοι) λήστευαν φτωχούς χωρικούς -άσχετα με το ότι αυτό ήταν απαγορευμένο από την οργάνωση και μάλιστα κάποιοι εκτελούνταν από συντρόφους τους για αυτό. Επίσης, πόσες άδικες δολοφονίες δεν έγιναν κι από την αριστερά στον μεσοπόλεμο;
Θέλω απλά να πω, ότι το γεγονός ότι ένας αγώνας είναι -αυτό δεν αλλάζει- απελευθερωτικός δεν αναιρεί ότι κι από την πλευρά των αγωνιστών διαπράττονται πολλές φορές αδικίες και ασχήμιες-σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα φοβερές. Είναι η φύση του πολέμου τέτοια, άσχετα αν μας χτυπάει ευαίσθητες χορδές ο όρος "απελευθερωτικός αγώνας" και τα καθαγιάζουμε όλα. Έτσι δεν είναι; (Κατά τα άλλα συμφωνώ)

1:13 AM  
Blogger Pan said...

industrialdaisies: Αγαπητή μου καλημέρα! Θα αναγνώρισες ότι δεν καθαγιάζω τίποτα. Ευχαρίστως δέχομαι την συζήτηση για όλα. Αυτό που με πειράζει είναι η σκόπιμη προσπάθεια διαστρέβλωσης χωρίς την ύπαρξη κάποιου στοιχείου.
Υ.γ.: Σε ευχαριστώ για τις πληροφορίες περί του lilk list!

10:46 AM  
Blogger Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα said...

Γείτονα,
σου υπενθυμίζω ότι οι της ΕΟΚΑ είχαν διπλό εχθρό: και τους Εγγλέζους και τους αριστερούς. Ο Γρίβας, άλλωστε, από την «Χ» αναδείχθηκε, όχι από την ... ΕΠΟΝ. Αριστερούς έλληνες και τούρκους.
Λογικά (διαίρει και βασίλευε!) οι Εγγλέζοι χρησιμοποιήσαν και τουρκοκύπριους αστυνομικούς.
Μετά, η ΕΟΚΑ Β΄έγινε καθαρά αντιτουρκική και αντικομμουνιστική και βέβαια τα «παιδιά» της εκμεταλλεύτηκαν την εξουσία μέχρι και σήμερα!

11:21 AM  
Blogger kwlogria said...

Καλά, δεν έχω ιδέα για όλα αυτά και τα διαβάζω με τρομερή δίψα (για μάθηση!)
Όσο για το φιλί, δεν παρεξηγείται κανείς όταν πρόκειται για ένα τόσο γλυκό παιδί! Σμμμμμμμμμουτς!!!

Υ.Γ. Ρε, και ο σκυλάκος είναι γείτονας ή έτσι το πέταξε;; Θα κουτουλάμε ρε μαλάκες κάθε μέρα και δε γνωριζόμαστε!!!

12:02 PM  
Blogger Pan said...

Σκύλε της Βάλια Κάλντα: Έχω μια υποψία ότι και αυτό ακόμη δεν ίσχυε. Τουλάχιστον όχι απόλυτα. Τι εννοώ: Παρότι η επίσημη γραμμή της Αριστεράς ήταν όντως κατά της ΕΟΚΑ, η βάση του κόμματος έδειξε ανοχή έναντι του αγώνα. Όχι φυσικά πως έλειψαν και τα παρατράγουδα...

Κωλόγρια: Δίνω την αίσθηση που μου δημιουργούν κάποια πράγματα. Αν σε ιντριγκάρει, ψάξε το περισσότερο. Γείτονας είναι, όντως! Να κανονίσουμε να τα πούμε και από κοντά κάποια ημέρα.

12:58 PM  
Anonymous Σκατζόχοιρος said...

"Γείτονα,
σου υπενθυμίζω ότι οι της ΕΟΚΑ είχαν διπλό εχθρό: και τους Εγγλέζους και τους αριστερούς. Ο Γρίβας, άλλωστε, από την «Χ» αναδείχθηκε, όχι από την ... ΕΠΟΝ. Αριστερούς έλληνες και τούρκους".

Πολλοί αριστεροί συμμετείχαν στους κόλπους της ΕΟΚΑ. Η Ελλαδική αριστερά, επίσης, στήριξε τον αγώνα της. Μάλιστα οι διαδηλώσεις για το Κυπριακό, θεωρήθηκαν τομή εκείνη την εποχή, γιατί ήταν η πρώτη φορά μετά τον εμφύλιο που η αριστερά μπόρεσε να έχει παρουσία στα πράγματα, στον δρόμο αλλά και την κεντρική πολιτική σκηνή. Γνωστή είναι η φωτογραφία του Πουλαντζά να διαδηλώνει σ' εκείνες τις κινητοποιήσεις.

Το γιατί ένας χίτης κατέληξε να είναι αρχηγός ενός εθνικοαπελευθερωτικού κινήματος, ας όψεται το ΑΚΕΛ της εποχής, που ενώ πρωτύτερα είχε γραμμή "ένωση", μετά τα έστριψε δεν συμμετείχε εν' τέλει στον αγώνα. Ε, λοιπόν όταν οι αριστεροί λένε ΟΧΙ σ' έναν αντιαποικιοκρατικό αγώνα, συμβαίνει αυτό που συνέβη στην Κύπρο, ότι δηλαδή την ηγεμονία την είχαν άλλοι και όχι αυτοί που "οργανικά" θα έπρεπε να συμμετάσχουν σε τέτοια κινήματα...

1:37 PM  
Blogger Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα said...

Μωρέ, η ελλαδική αριστερά πολλές φορές σήκωσε τα χεράκια της κι έβγαλε τα ματάκια της!
H ΕΟΚΑ ξεκίνησε από εθνικοαπελευθερωτική (συνεργούσης και της αριστεράς που τα χρώσταγε στους Εγγλέζους) και κατέληξε στην version Β', κυριαρχώντας εθνικά και ταξικά, για να το πούμε με παλιομοδίτικους όρους.


ΥΓ @ κωλόγραια: Εξάρχεια rulez!

2:58 PM  
Blogger Pan said...

@σκαντζόχοιρος: Δυστυχώς έχεις απόλυτο δίκαιο. Το μόνο που δεν κατάλαβα είναι ποιος ή τι υπαγόρευσε την συγκεκριμένη απόφαση.
@ Αλητόσκυλος: Η Β' είναι ξεκάθαρο αποτέλεσμα της αποχής της αριστεράς.

3:29 PM  
Blogger kwlogria said...

Έχω να διαβάσω πολύυυυυυυυυ πράμα λέμε!!!!!

Σκυλάκο δεν είμαι Εξάρχεια αλλά πολύυυυυυυυυ κοντά!

Κανονίστε όποτε γουστάρετε να τα πούμε! Ε ρε γλέντια! Θα πάνε βόλτα ο Πάνας με μια Κωλόγρια κι ένα σκύλο από τη Βάλια Κάλντα!! Γαμώ!!!

3:35 PM  
Blogger Pan said...

Χαχαχαχαχαχα! Αυτό είναι θέαμα που δεν πρέπει να το χάσει κανένας!!!

3:40 PM  
Blogger Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα said...

Μην μας δούνε και γενούμε ρεζίλι, διότι θα με τραβάτε από το λουρί.
Άμα περνάτε από τον πεζόδρομο της Τσαμαδού, πάντως, και μπιρίτσες κερνάμε. If u know what I mean...

4:08 PM  
Blogger Pan said...

Σιγά που θα γίνουμε ρεζίλι! Δεν κατάλαβα, δηλαδή, τραβάει κανένας ζόρι; Να το πει άμα έχει τα @$%^&α.
Λοιπόν, το αποφάσισα. Αν και εσείς μπορείτε, μέσα στο επόμενο Σ/Κ, θα βρεθούμε.

4:44 PM  
Blogger BeBe said...

Πιάστε μια MacFarland που με ψήσατε πρωϊνιάτικο για βόλτα στη Τσαμαδού... Το post σου ήταν ό,τι έπρεπε για ένα ευχάριστο διάλειμα από τη δουλειά :)

10:50 AM  
Blogger Pan said...

@bebe: Όχι bebelac;! Θα συνεννοηθούμε μες την εβδομάδα. Εφόσον εντέλει ισχύσει, είσαι ευπρόσδεκτη.

12:18 PM  
Blogger kwlogria said...

Κανονίζετε χωρίς εμένα με κόσμο;; Χα! Κάθε μέρα σχεδόν είμαι στα Εξάρχεια! Περνάω από μπροστά σας και δε με βλέπετε! ΧΑ! Και στην Τσαμαδού δεν είναι οι εκδόσεις Αιγόκερως; Τι σύμπτωση, εκεί ήμανε προχτές! (Εκεί δεν είναι;;;) Μάκια!

1:36 PM  
Blogger Pan said...

@kwlogria: Τι λες παιδάκι μου;;; Είναι δυνατόν να λείπεις εσύ;;;; Θα πέσει φωτιά να μας κάψει. Θα σχιστεί ο θόλος του Ναού. Θα ανοίξουν οι τάφοι (χαλάρωσεεεεε!). Θα...Εντάξει, σταματάω εδώ.
Γουστάρετε Τσαμαδού; Τσαμαδού.
Μαντεύω ότι ο Βαλιακαλντόσκυλος στο στέκι των μεταναστών θα αναφερόταν.
Αν θέλετε το κανονίζουμε από τώρα. Για την Κυριακή, γιατί ο σκύλος το Σάββατο κυνηγάει σκυλίτσες!

1:56 PM  
Blogger Toni Vernieri said...

Η ΕΟΚΑ και ο γριβας ειχαν στοχο ΒΑΣΙΚΑ τους αριστερους.

2:56 PM  
Blogger Pan said...

@toni vernieri: από που το συμπεραίνεις;

3:13 PM  
Blogger Toni Vernieri said...

Απ αυτα που εχω διαβασει φιλε μου. Χαρακτηριστικα αναφερω την ιστορια του ελληνικου εθνους (1830 - 1974) του βασιλη ραφαηλιδη και τις εμπεριστατωμενες ερευνες του iospress.gr βασισμενες σε πηγες που η δημοσιογραφικη αυτη ομαδα αναφερει παντα.

3:51 PM  
Blogger Pan said...

Αν θες πηγές, μπορώ να σε φέρω σε επαφή με κάποιες από τις άμεσες. Κάποιους από τους εμπλεκόμενους δηλαδή. Και για να προλάβω την αντίδρασή σου, μιλάω ΚΑΙ για αριστερούς, οι οποίοι μάλιστα συμμετείχαν στον αγώνα.

4:15 PM  
Blogger Toni Vernieri said...

Θεωρω εντελως αναξιοπιστες πηγες τους αμεσα εμπλεκομενους. Ο λογος ειναι η συναισθηματικη φορτιση και η μη σφαιρικη γνωση των γεγονοτων. Π.χ οταν καποιου ελληνα μικρασιατη του εχουν σφαξει και βιασει (με οποιαδηποτε σειρα) τη μανα και την αδελφη, πώς να συζητησεις μαζι του για το τι δουλεια ειχε ο ελληνικος στρατός στο σαγγαριο ποταμο?

Οι πηγες πρεπει να ειναι επιστημονικα διασταυρωμενες για να εχουν βαρυτητα.

Αν ηθελα να τα μαθω απ τους αμεσα εμπλεκομενους θα ρωταγα το γριβα που δυστυχως ηταν θειος μου... (πλακα κανω: δεν τον προλαβα!)

4:35 PM  
Blogger Pan said...

Και πιστεύεις ότι υπάρχουν τέτοιες όσο αφορά στο συγκεκριμένο ζήτημα; Εγώ που έκανα κάποια έρευνα στο συγκεκριμένο ζήτημα πέραν των - αναξιόπιστων όπως τις ονομάζεις -πρωτογενών πηγών δυστυχώς δεν βρήκα τέτοιες. Μόνο εκατέρωθεν μαρτυρίες και 'μαρτυρίες'.
Σε αυτό ακριβώς ποντάρει σήμερα η Αριστερά, στην προσπάθειά της να ενοχοποιήσει την ΕΟΚΑ για όλα όσα συνέβησαν στο νησί και βγάζοντας - ω του θαύματος - την ουρά της απ'έξω.

5:41 PM  
Blogger Pan said...

Και για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δακτυλάκι μας: προσπαθεί ξεκάθαρα να αθωώσει εκείνους τους οποίους η ΕΟΚΑ εκτέλεσε ως προδότες. Αυτό πιθανόν να συμβαίνει επειδή κάποιοι εξ αυτών ήταν αριστεροί.
Ωστόσο, αν διάβασες προσεκτικά τα όσα έγραψα, δεν με απασχόλησε τόσο αυτό όσο τρόπος με τον οποίο η ταινία παρουσίασε την οργάνωση να συμπεριφέρεται στους Τ/Κ. Εκεί μιλάμε για την πλήρη διαστρέβλωση.
Για την ιστορία του Ραφαηλίδη, επιφυλάσσομαι να απαντήσω σε μετέπειτα στάδιο.

5:48 PM  
Blogger Pan said...

Και κάτι τελευταίο: θεωρείς δηλαδή τα θύματα των Εγγλέζων 'παράπλευρες απώλειες';

6:00 PM  
Blogger Toni Vernieri said...

Το μονο που μπορω να σου απαντησω με σιγουρια ειναι οτι σημασια δεν εχουν οι λεξεις αλλα ποιος τις λεει.

Η λεξη 'προδοτης' απο το στομα του γριβα και των ομοιων του για μενα ειναι τιτλος τιμης.

9:19 AM  
Blogger Pan said...

Ανεξαρτήτως πλαισίου;
Ανεξαρτήτως δηλαδή του σκοπού για τον οποίον ο Γρίβας και οι όμοιοί του πολέμησαν, απαγχονίστηκαν, κάηκαν ζωντανοί σε σπηλιές;
Σε αυτό δεν μπορώ να αντιτάξω τίποτα. Το μόνο, μάλλον, που μπορώ να πω είναι λυπάμαι.

9:45 AM  
Blogger Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα said...

Για μένα σωστά μάντεψες Πάνα! Έκλεισε!

2:02 PM  
Blogger Pan said...

Εξαίρετα! Θα συνεννοηθούμε μέχρι το τέλος της εβδομάδας για την ακριβή ώρα.

2:06 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home



ask2use.com: Επιτρέπεται η αντιγραφή όλου του κειμένου
ask2use.com: Δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή
ask2use.com: Μόνο για μη-κερδοσκοπική χρήση
ask2use.com: Υποχρεωτική η αναφορά πηγής
ask2use.com: Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή χωρίς άδεια